onsdag 27 februari 2013

Kommentar Tommy Ekerum tjänst A:2

Hej Tommy! Här är min kommentar till ditt andra inlägg på första tjänsten.

Jag tycker att du valt ett intressant ämne att skriva om, den första som skriver om lärande. Ditt första stycke förstår jag inte riktigt vad du menar. Menar du att man kan göra ett inlägg som innehåller t.ex. litteratur som folk kan läsa? Förtydliga gärna. Resten av stycket förstår jag dock, men du har ingen källa på något av det? Om du inte har någon källa föreslår jag att du har bilder som du gjort själv som exempel (+ att detta förtydligar).

Problemet med lite för lite källor går igenom hela ditt inlägg. Dock så tycker jag att det du skrivit låter trovärdigt och det mesta stämmer överens med sådant jag läst innan, så det går säkert hitta källor till det mesta du skrivit.

Något jag tycker hade varit intressant om du tog upp är om det finns några begränsningar/negativa saker med Facebook.

Slutligen i sista stycket skriver du att lärarna inte lär ut tillräckligt om källkritik, analys etc. Jag förstår inte riktigt kopplingen mellan detta och att de inte hänger med i utvecklingen. Är det för att det finns så mycket information på FB du menar? Har det inte alltid varit viktigt att lära sig källkritik och analys innan?

Sammanfattningsvis tycker jag det är lite lite referenser, med tanke på hur viktigt lärarna sagt att det är att referera i kursen. Några stycken är lite otydliga på exakt vad du menar. Samtidigt har du skrivit om ett mycket intressant ämne som kanske inte är allt för utforskat, och där det finns mycket man kan diskutera om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar